tirsdag 1. juli 2008

Sokkemaraton


Det gikk plutselig opp for meg at jeg har MANGE sokker jeg må strikke. Er rett i underkant av 6 uker til gutta starter i barnehagen, og i følge lista vi har fått fra de, anbefaler de at de skal ha 6 par hver i barnehagen. Det vil si at jeg må strikke 12 par sokker på 6 uker. Det synes jeg er en utfordring til meg selv ja! (Heldigvis er det jo ikke største sokkene det er snakk om, lillebror sine burde jo gå kjapt unna)
I samråd med eldstemann bestemte vi at de skulle få like sokker, og han fikk bli med ned til garnlageret mitt å bestemme hvilke farger de skulle ha.
Så nå er det bare å sette alt annet på vent (må jo få belønne meg selv å strikke litt på lido innimellom da) til jeg er ferdig.

3 kommentarer:

Hobbymegher sa...

Lykke til med sokke-strikking! Godt at det ikke er sokker i voksenstørrelse.... ;)

ANNE sa...

6 par sokker liggende i bhg.?????
Jeg jobber i bhg,men har aldri hørt noe lignende???
Noen har sokker,noen har ikke...og da må vi trylle frem et par eller to!! Alltid noen gjenglemte vi kan låne!!
Masse lykke til med strikkingen :-)

Anna-Maylén sa...

Jeg må slenge meg med på kommentaren til Anne.. 6 par?? det er det rareste. Hva i alle dager gjør de i den barnehagen ettersom ungene må skifte så mye sokker da?? hehe.. Lykke til hvertfall :) Jeg fikk nye nøster fra sokkegarnklubben idag. Var med et stort nøste alpakka, men vet liksom ikke om jeg vil lage sokker av det.. ;)